رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید

موتور های جستجوگر نظیر google و bing به صفحات سایت ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان رتبه می دهند. هر قدر سایتی رتبه بالاتری داشته باشد ، در هنگام نمایش نتایج جستجوی کلمات ، در خط بالاتری قرار میگیرد. و این به معنای ورود کاربر بیشتر از  موتور های جستجو است. اما چگونه می شود از رتبه سایت خود در وب آگاه شد؟

اولین چیزی که این قبلا بعنوان رتبه سایت ها مطرح بود Pagerank گوگل بود . گوگل امتیازی را بین ۰ تا ۱۰ به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم تر بودن سایت دارد. ولی گوگل دیگر پیگ رنک را نمایش نمیدهد و کسی نمی تواند به اطلاعات پیج رنک گوگل دست پیدا کند.

رتبه سایت در الکسا

رتبه سایت در الکسا

سایت الکسا (http://www.alexa.com) نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف میکند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم در باره سایت ها ارائه میدهد. به این سایت بروید و در بخش Traffic Ranking آدرس سایت خود را وارد کنید. همانطور که می بینید امتیاز و ترافیک شما را با جزئیات کاملی ارائه می دهد. همچنین این سایت امکان مقایسه نموداری ترافیک ۲ سایت را با هم فراهم نموده است.

لینک های دیگران به سایت شما : برای اینکه ببینید چند سایت بشما لینک داده اند میتوانید به سایت گوگل بروید و در بخش جستجو ، آدرس سایت را با افزودن عبارت :link در ابتدای آن بنویسید. مثلا : link:tarahsite.net

سایت leapMarket نیز امکان مقایسه سایت شما را با سایت های رقبا در چند موتور جستجوگر بصورت یکجا فراهم میکند. شما میتوانید آدرس سایت خود را در مقایسه با ۳ سایت رقیبتان در این سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعات خود را از موتورهای جستجوگر یاهو و گوگل و msn و Hotbot دریافت میکند و با ساخت نمودارهای مقایسه ای شما را در فهم این اطلاعات یاری میکند.

 

 

برای دانلود فایل واردشوید
ورود ثبت نام
برچسب ها :

رتبه سایت|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.