فضای وب فرصت های باورنکردنی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند. برای بکار گیری این مزایا باید آن ها را شناخت.

در این مقاله تلاش داریم تا مهمترین و کاربردی ترین آن ها را که برای یک طراحی یا برنامه نویسی حرفه ای تحت وب به آن ها نیاز دارید را معرفی کنیم.

 

فناوری های پایه ای

HTML (Hypertext Markup Language):

یا زبان نشانه گذاری ابر متن، زبانی است برای ساختار بندی محتوای صفحه وب. این زبان پایه ای ترین و اصلی ترین زبان صفحات تحت فناوری وب است و برای ساخت یک صفحه ی وب به طور مستقیم یا غیر مستقیم باید از این زبان استفاده کرد.

CSS (Cascading Style Sheets):

به معنی صفحات سبک آبشاری، زبانی است که توسط آن ظاهر محتوای وب را ایجاد می کنند. با استفاده از این زبان می توان رنگ، قلم، اندازه و.. بخش های مختلف یک سایت یا صفحه ی وب را طراحی کرد.

 

فناوری های اسکریپت نویسی

JavaScript:

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که قابلیت اجرا در مرورگرهای وب را داد. از این زبان برای ساخت صفحات حرفه ای وب و کاربردهای تحت وب استفاده می شود.

Web API:

API (Application Programming Interface) رابط کاربردی برنامه نویسی و Web API رابط کاربردی برنامه نویسی تحت فناوری وب است. درواقع کاربردهای آماده ای هستند که می توان برای ساخت وب سایت ها و کاربردهای تحت به آن ها مراجعه کرد.

فناوری های گرافیکی

SVG (Scalable Vector Graphics):

یا گرافیک های برداری مقیاس پذیر، این قابلیت را فراهم می کنند تا بتوانید تصاویر را بصورت مجموعه ای از بردارها و اشکال تعریف کنید.

WebGL:

API هایی را برای استفاده و ایجاد گرافیک سه بعدی در وب دقیقاً مطابق با OpenGL ES را در دسترس قرار می دهد.

 

سایر فناوری ها

MathML (Mathematical Markup Language) :

یا زبان نشانه گذاری ریاضی، این قابلیت را فراهم می کند تا بتوانید فرمول های ریاضی را در صفحات وب نمایش دهید.

 

بطور قطع با یک جستجوی ساده در اینترنت اطلاعات زیادی را درباره ی هر یک از موارد فوق بدست خواهید آورد اما تلاش می شود تا در مقالات بعدی توضیح بیشتر و آموزش کاربردی از موارد جدیدتر همانند فناوری های گرافیکی و MathML ارائه شود.

برای دانلود فایل واردشوید
ورود ثبت نام
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.